torsdag 22 mars 2012

Hemtenta + helgens planer

Är ju hemtenta denna veckan och kom igång ordentligt idag. Ibland behöver jag känna lite stress och press för att få en ide och komma igång. Skönt kunna sitta ensam hemma med och skriva i lugn och ro.Samtidigt idag tvättade jag, så nu är man ikapp med tvättkorgen.

Jobbar ju natt nu fredag och lördag så hela helgen kommer bara försvinna i ett töcken av trötthet om jag känner mig rätt. Det är ju både en positiv och negativ det här med extra jobb, känns bra med pengarna men emellanåt hinner man inte med sig själv eller de som borde göras hemma. Hade planer på att äntligen ta tag i all skit som ligger lite överallt och antingen kasta det som inte används, sälja det som går att sälja och det som ska sparas ska in på sin plats men vet inte när tid och ork ska infinna sig.

På lördag hämtar Pontus cykelvagnen i Båstad, hans föräldrar var och köpte den i Billesholm så jag slapp köra dit i veckan för de ska ändå uppåt så de möts i Båstad som sagt. Känns jättebra att äntligen kunnat köpa en ny vagn, även om de andra vi haft varit bra begagnade exempel så är det roligare när man kan unna sig något nytt. Och detta bara för att jag jobbar lite extra :)
Men lär bli en sulky också att ha som reserv när vi åker ner till Skåne eller på andra kortare utflykter men få se om vi hittar någon på blocket annars har vi tittat ut på Lekcenter. Bara att allt kan man tyvärr inte köpa på en och samma gång även om man skulle vilja. Men en Emmaljunga blir det absolut då Pontus inte gillade de andra märkenas utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar