onsdag 21 september 2011

Föräldralön

Blir så irriterad.........

Har funnit denna fakta om föräldralön och försökt få mannen min få en blankett av sitt fack. Men först är aldrig hans representant där och han får inte prata med någon annan. Och denna vecka har han glömt hela tiden. Han tycker det inte är så viktigt, är ju bara småpengar.
Medan jag tycker varje liten 100-lapp är mycket. Nu är jag ju ändå fattig student och han föräldraledig vilket gör STOR skillnad på vår inkomst och då vill man få in varje extra krona.

Medans mina vinterskor jag hittade är dyra enligt honom. Ja det är dom, 1400:- är mycket, med det är Ecco och det är Goretex. Så kan ha dom hela vintern oavsett om det är snö eller slask eller om det bara pissregnar. Dom jag tittade på först kostade 900:- och är bara läder + textil.

Så hur 10% av en månadslön på säg 20.000 = 2000:- extra kan va småpengar medan ett par vinterskor på 1400:- är mycket pengar. Förstår inte det resonemanget.

Detta med föräldralön gäller givetvis även mammor
Men företagen är smarta och nämner det aldrig man får leta upp all info själv. Så googla föräldralön + erat fack så får ni hur det gäller med ert avtal alla har olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar