tisdag 28 februari 2012

Sjukdomar

Sedan 26 Januari har barnen var 8 (!) dagar på dagis. Vi har hunnit med magsjuka, sedan influensan och nu i fredes kom 2:a omgången av magsjukan igen. Igår kväll kräkte Esbjörn så barnen blir hemma hela denna veckan från dagis för att kurera sig och så att vi vet med säkerhet det inte är vi som sprider denna sjukdom vidare. Vissa andra barn som fick det ihelgen är det första gången för så än har det inte gått laget runt varken på vår avdelning eller den andre. Det är det jobbiga säkert därför vi drabbas igen. Och att det säkert finns familjer som tummar på 48h regeln, eller skickar dit sina barn trots andra i familjen är sjuka. Oavsett vem som är sjuk så ska ALLA stanna hemma tills man varit frisk i 48h. Pratade med personalen idag och de ska gå ut med information till alla hur viktigt det är att dessa regler följs för även personalen drabbas ju av detta ingen vill ju ha denna sjukdom.

Nu jobbar Pontus em vecka så idag kom han 2h senare och så även på torsdag, imorgon får jag försöka plugga hemifrån och på fredag är Pontus ledig när jag ska jobba på taxi så vi får ihop det i af. Visst sen ska jag ärligt säga att plugget blir inte effektivt eller bra men uppgifterna blir gjorda sen om de får kompletteras får jag ta senare.
Trista är man få snällt betala dagisavgiften i af, sura pengar när barnen inte ens är där....
Så jag hoppas verkligen nästa vecka är nya FRISKA tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar