söndag 14 oktober 2012

Helgen

Middagen igår på Wapnö var fantastiskt god (desserten kunde jag dock inte få ner, kalvadans va inget för mig) och teatern som framfördes va både rolig och bra!
Självklart är man stolt som fan över lillsyrran som är så jäkla duktig :D
Hoppas verkligen hon får fler roller för det är skoj gå på teater!

Sara & Linus passade barnen och de somnade som 2 ljus så de hade haft en lugn kväll. Väldigt skönt att ha några som barnen är trygga med det blir enklare för en själv kunna gå iväg då.
Vi fick även sovmorgon till 10 (!) idag. Kan inte minnas när jag sov så länge, men jag har nog behövt det för nu känner jag mig utvilad.

Dock har det regnat hela helgen :/ vi gick ut på promenad idag och halva rundan gick bra sen började det regna. Det öste ner så alla var blöta inpå skinnet och barnen grät resten av vägen hem :(. Mindre lyckat chansa gå ut utan regnkläder...
Men väl hemma fick de lite godis och krypa ner under fleece filt då blev allt bättre.

Ozzy har kommit hem igen när han förstod gästerna hade åkt hem. 2 dagar & nätter ute har gjort att han sovit som en stock i soffan sen i em och surat lite. Förstår honom lite, inte kul bli undanskuffad av Lemmy, men hade han varit som Balder så hade han kunnat va inne. Balder är kung i sitt hem och viker sig inte för Lemmy, denna gång sov han t o m i Lemmys korg! De kommer bra överens nu så länge inte hunden är för på.

Helgen är över, jag som vant mig vara hemma nu ;).
Dags att ta nya tag imorgon och börja skriva på hemtentan.

1 kommentar: