tisdag 30 april 2013

Valborg

Valborg idag.
Men dagen har varit som en vanlig dag. Plugg och några småärenden på stan. Pontus hade tänkt träna men fick vända på plats då de redan stängde vid 17. Så vi tog en mysig kväll tillsammans med barnen hemma.

Svea var lite rolig innan idag. Kom hem och hann knappt få av mig jackan förrän hon börjar fråga om hon får ha "min dator" dvs surfplattan (men vi säger dator till barnen). Och då jag säger nej det är dags för kvällsmat så bara säger hon "jag vill ha en iPad". Eh jaha. Vart kom det ifrån? Pontus vet inte heller så undra om de har en på dagis?
Men fick snällt berätta att en sån får man när man är äldre. Det ska visst börjas i tid med att önska sig dyra saker ;).

Imorgon är det 1 Maj och då ska dagen tillbringas med mina syskon och åka jenkebil. Blir upphämtad redan vid 12 så hoppas på sol och värme så det blir massor med bilar och folk till cruisingen. Pontus & barnen kommer ner och kollar på uppsamlingsplatsen innan vi kör mot stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar