fredag 25 november 2011

Köpa, spara, köpa, spara...

Blandad dag detta, men för min del var det först skola 9-11, gick bra håller på med enkäten nu som ska läggas in i ett datorprogram. Fick G på förra delkursen :) sista tentan får vi tillbaka på onsdag då läraren inte hunnit rätta alla men måste ju i af betyda G på tentan då jag fick det i kursen. Känns så jäkla bra jag klarat allt hittills. Sedan var det jobb 13-17 på Taxi, gick jättebra idag.

Pontus å andra sidan har haft fullt upp.
Svea började morgonen med att slå sönder tv´n........ vi har lite vilda barn kanske?! Jag hade begärt han ut på hämta paket och storhandla uppdrag så det gjorde han, hälsade på sitt jobb med barnen och fyndade en 32 tums tjock tv från blocket för endast 200:-. Den är skitful, men bättre den än ingen. Finns säkert några nu som tänker "ni ska ju ändå till Gekås där ligger netonnet..." men antingen får det bli en ny tv och inga julklappar eller tvärtom. Här köps ingen tv på avbetalning. Har alldeles för många i min omkrets som köper precis det man vill ha NU på avbetalning istället för spara. Vi har bilen det räcker, innan hade vi vår säng med men lite större saker som kostar då är det en annan sak.

Dock har vi ju redan en prio lista här vi sparar till, så en ny tv får ju hamna där lite högre upp än vad jag tänkt :(. Jaja bara jag får ett par nya glasögon inom 2 månader är jag glad, känns prio nu när man pluggar. Sedan är det väl mest drömmar om en ny cykel och en 13 tums laptop så jag slipper låna Pontus hela tiden när jag är i skolan. Min 17 eller 19 tums bär jag ingenstans. Och Pontus dator ger snart upp hans skärm svartnar till och från så är nervös varje gång jag skriver en tenta på den... så ni ser bara stora dyra grejor vi vill ha i detta hushåll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar