tisdag 3 januari 2012

Kickstart

Kickstartade dagen idag med gå upp 6.40 för att cykla till gymet istan och träna lite :) bokade även (äntligen) in uppföljning på gymträningen som jag skulle gjort i höstas. Så den 9:e blir det lite nya maskiner, känns som jag behöver lägga lite mera krut på magövningarna.

Sedan blev det direkt till stadsbiblioteket som öppnade 9 och suttit och transkriberat intervjun jag gjorde igår. Puh, uppe i 18 sidor och bara 1/3 är helt ok. Så blir nog en del genomlyssnigar till då ALLT ska skrivas ut ordagrant. Det är svårare än man tor att lyssna och skriva samtidigt. Man hinner inte med alla tryck på tangenterna *hihi*

Tog dock en paus vid lunch för käk och fixade sen mitt ena par glasögon. Dom var snea. Lämnade in min klocka jag fick av svärföräldrarna i julklapp till en urmakare så han får korta bandet (var visst speciella skruvar för var först in på ur & penn men fick vända mig till en butik med riktig urmakare) och sen limma på en del som lossnat. Får väl hoppas det inte kostar allt för mycket glömde fråga... men strunt samma jag vill ju kunna använda klockan får man fixa till den.
Köpte även en protein shake pulver idag på Life. Hoppas den kommer va god, smakade den Linus hade i Kristianstad och det va den första som var god så har samma märke som honom men med mindre kolhydrater då jag ska ner i vik inte upp. Väldigt trevlig kille som för det första testat de flesta sorter så han kunde guida mig bra (då jag är kräsen eftersom jag inte kan dricka det när det smakar apa) och han själv höll på med träning (hans skjorta var nära bristningsgränsen på armarna ;) ) och mitt köp som jag trodde skulle bli "in handla sen plugga" tog säkert 30min bara för vi snackade så mycket. Har ju 2 life butiker men den på Eurostop är dom så tradiga så jag vet ju vilken jag kommer att vända mig till.

Fortsatte sen med intervjun och var hemma vid 15. Är helt slut så sov på soffan när Pontus nattade barnen. Tänker snart lägga mig för natten imorgon blir det plugg igen. Grupparbetet inför den 9/1 så ska ses kl. 9 på stadsbiblioteket. Hoppas bara det tar till lunch så jag kan ägna em åt min intervju, innan den är helt klar kan jag inte börja med tentan. Känns som tiden kan bli tajt och får väl kanske mitt första U i denna kursen.

1 kommentar:

  1. Inget U, nej nej, kämpa på så kommer det att fixa sig!

    Har du sett någon höjdhoppare som tänkt "nja, jag kommer nog inte över ribban denna gång"?
    ;)

    Du kan!!!
    kram

    SvaraRadera