fredag 2 november 2012

Bråk

Alla barn bråkar, speciellt syskon. Men trodde ändå de skulle bli lite äldre innan de gick så hårt åt varann. Esbjörn har insett att han är starkare men Svea är envis och retlig som få så för att han ska hävda sig tar han till olika tillhyggen.

Medan jag lagade mat igår började de bråka om legot och vad som hände vet jag inte för jag var i köket och barnen i Sveas rum. Men hennes skrik sa att det inte va vanligt bråk. När jag och Pontus kom dit stod hon i sin dörröppning och blodet sprutade rent ut sagt från näsan. Så efter att ha fått stopp på det hemma åkte Pontus till Nyhems jour Vc medan jag va hemma med Esbjörn. Ett litet plåster fick hon som ska sitta där i 4 dar.

Men jag tror Esbjörn lärde sig nåt igår för han insåg att det va allvarligt när Svea blev så ledsen. Han var alldeles tyst och lugn tills de kom hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar