onsdag 7 november 2012

Penicillin

Mitt halsont blev värre igår och inatt vaknade jag av att jag var svullen på båda sidorna om halsen. Lagom kul kan knappt svälja och äta känns sådär. Har ju inga halsmandlar så får sällan halsfluss bakterien men när jag får den blir jag superdålig.

Så ringde Vc och tiggde till mig en tid idag (eftersom man inte hade feber vill de gärna man ska avvakta några dagar för virus är ju vanligt i halsen) och tog även Svea med mig då hon varit sjukast. Inte för att hon var så villig att gapa hos doktorn men det lilla han såg var hon röd. Mitt gav utslag på streptokocker så nu äter vi båda kåvepenin.
Jag är glad vi kom dit annars hade man missat ännu mer i skolan och jag hade hunnit bli sjukare. Men om 2 dar är vi smittfria så får väl rasta barnen ute då. Stackars Esbjörn behöver få utlopp för sin energi.

Så känner mig som en disktrase, har noll ork och ont :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar