måndag 4 juni 2012

Storstädning

Första sommarlovs dagen idag!
Blev sovmorgon till 8 och sedan hann jag med 60min på gymet. Kändes tyvärr lite tyngre idag, men blir väl så när man ätit gott och druckit alkohol i helgen.

Sedan har jag fortsatt med mitt storstädningsprojekt. Tagit fram de ytterkläder barnen växt ur som ska säljas på tradera. En del kläder från mig & Pontus som inte längre används hamnade i en sopsäck som ska lämnas in till sån klädinsamling som vi brukar göra.
Började förra veckan tömma skåp i lägenheter... vi har tyvärr en förmåga att lägga saker lite här och där och sen blir det fullt. Så nu allt vi inte använt på "år och dar" slängdes och vissa saker hamnade i rätt skåp. Möblerade om i bokhyllan så det blir mera luft och finare tycker jag. Ska vi bara hålla oss till att inte använda ena hyllan som avlastningsställe, som det nu har varit.
Väl igång blev det ett varv med dammsugan och mopphinken. Ooopps när använde vi de sakerna sist???

Men jag är urusel på att städa när jag är trött. Och både plugga + jobba gör att när man väl är hemma så vill man göra roliga saker eller vila så städa är långt ner på listan. Så lika bra att ta tag i det nu när jag har energi till det, för v.27 börjar jag jobba.

Här är de saker som ligger på tradera:

1 kommentar:

  1. Oj, vilken energi! Det brukar kännas skönt efteråt! Synd du ska jobba, annars kunde du fortsatt här! ;)

    SvaraRadera