onsdag 15 augusti 2012

Frisörbesök

Första bilden är imorse innan frisörbesöket. Urtvättat blekt rödhårig och inte klippt sen Maj/Juni.

Andra bilden är efter ca 3,5h hos frissan blev man brunhårig med lite mörkare slingor (syns dåligt på bilden) och en lugg :). Ovant men känns ändå bra.

Riktigt nöjd med salongen och Heidi som klippte mig.
Jag är ju grymt kräsen när jag ska klippas så surfade runt en hel dag innan jag valde salong.
Anledningen jag valde Nudh hair är för de kändes som väldigt personliga med kunden i fokus, de skiljer på kort och långt hår prismässigt och när jag var där på besök för att diskutera mitt hår fick jag ett grymt bra bemötande så det kändes rätt.

Tanken va att det skulle bli lite mera ljusbrunt så de mörkare slingorna skulle synas mera, men att avfärga rött hår är svårt. Det var avfärgningen som bestämde vilken nyans det skulle bli därav det blev en mörkare nyans. Men vid nästa procedur kan jag få det ljusare.

Och de har även studentrabatt på måndagar & tisdagar så nästa gång bokar jag en av de dagarna. Alltid trevligt de upplyser en om det. Sedan ingår trimning av luggen gratis mellan frisörbesöken.
Detta blir definitivt en salong jag fortsätter gå till :D

Allt som allt gick notan på 1580:- och det är bra pris med tanke på att vissa Salonger tog samma pris för slingor och klippning. Jag gjorde ändå avfärgning, färgning, slingor och klippning!

1 kommentar: