fredag 17 augusti 2012

Perfekt dag

Varit en toppendag idag!
Började med min powerwalk runda (haft uppehåll i 3 dar pga ont i höfterna) och det gick kanon. Sen medan Pontus tränade gjorde jag iordning tårtan till imorgon, så imorgon ska den bara byggas ihop. Vågar inte göra det idag då kanske den blir degig?
Kakan till söndag är också klar och står i frysen!

Sedan blev det en vända till tippen, vi är duktiga på att inte spara på skit men vi samlar oftast en fin hög i trädgården innan vi kommer till tippen. Och imorgon blir vi 15 pers då måste trädgården va rensad.
Handlade (igen) småsaker på Citygross, hämtade paket och sen hem.

Vädret var strålande så vi åkte ut mot Snapparp, till stranden där. Knappt några människor så va perfekt. Svea sprang runt naken och doppade sig, men Esbjörn nöjde sig med att bli blöt om fötterna. Så skönt bara sitta och njuta av vädret och lugnet. Märks jag fått färg, har snygga ränder nu efter klänningen.

Ikväll har jag och Pontus njutit av räkor, kräftor, öl, cider och nu tänt lite ljus.

Är sällan vi äter skaldjur eftersom Esbjörn är allergisk/ överkänslig. Man vet aldrig när/om han tål det. sist vi åt friterade räkor med sötsur sås spenderade vi kvällen åt att tvätta sängkläder efter han börjat kräkas och sen får han röda prickar på hela kroppen. Så vi chansar inte längre, bättre han låter bli äta sånt.

Rosorna kostar bara 29:- på Ica så köpte en bukett till mig själv. Försökte få Pontus till det, men köpa blommor än inte hans grej... därav jag lärt mig köpa det jag vill ha själv ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar