måndag 27 augusti 2012

Ordning o Reda

Denna vecka blir en tråkig vecka.
Jobbar 6 av 7 dagar (från början skulle jag jobbat 3) blandade tider mellan 7-15, 7-13, 14-20 så blir bara att vara på jobbet, hämta barnen på dagis och sen laga mat. Idag kom jag hem till ett hem som såg ut som en orkan dragit fram, så fick börja med att städa och tvätta.
Men får försöka göra lite varje dag så man ligger i fas, för jag har en förmåga att strunta i det tills här är för rörigt.

Annars ikväll har jag tagit tag i skolan. Den ska ju börja på måndag. Så registrerat mig på kursen, beställt hem böcker. Visst det är dyrt men orkar inte slåss om böckerna på biblioteket och trivs med att läsa hemma. Förhoppningsvis får man de sålda sen.
Har även sorterat lite papper. Det är jag sämst på, läger allt i en hög tills den är så stor att den trillar och då är det kaos ;). Så länge jag vet räkningarna är betalda orkar jag inte sätta in viktiga papper i pärmen.

Pontus jobbar em skift så nu har jag tv´n ensam så ska passa på glo på det jag vill se utan att ha någon som suckar bredvid.
Sen i säng i tid. Ligger lite efter med sömnen sen helgens nattjobb.

1 kommentar:

  1. Inga problem att få tiden att gå ser jag! Samma här...

    kram

    SvaraRadera