fredag 11 januari 2013

Skada och jobb

Igår det blev det att hoppa in på jobbet, så blev 15-21.30. Tyvärr hade barnen en dålig natt så Svea vaknade x antal gånger och väl i vår säng ska hon va överallt och sen kom även Esbjörn in. Känns som jag knappt sovit när klockan väl ringde.

Och så har vi punka på cykelvagnen (igen) blir fan tokig på att inget funkar som det ska. Allt tar längre tid för mig nu på morgonen. Så får gå till dagis och sen ta buss till skolan. Emellanåt hade det varit bra med 2 bilar. Jaja kom dit idag men 25min efter utsatt tid...

Fick avboka min tid med instruktören på gymet för i onsdags lyfte jag väl fel eller tog ut mig för hårt (tränade i måndags med) för sen på kvällen strålade smärtan från armbågen och ner ut i handen så jag tappade känseln i ring och lillfinger. Trodde ärligt muskeln gått av i armbågen :(
Men ja nu har jag bara lite ont vid vissa rörelser och känseln är tillbaka i fingrarna. Så inget mera lyft av vikter till armen är helt återställd. Får fokusera på mage och kondition nästa vecka.  Surt att man börjar med att skada sig när man är som mest taggad att komma igång.

Detta är min jobbhelg så arbetar 11-19 imorgon och 12-20 på söndag. Men känns bra nu när jag har schema på hur jag jobbar och är ledig då känns det inte lika tungt att gå dit. Det va värre förra året när man bara matade på helg efter helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar