måndag 21 maj 2012

Mellanmål i solen

Lagt över några bilder på ett usb minne som ska framkallas. Brukar göra det på internet men då bilderna knappt kostade 5:- kändes portot på 29:- lite väl löjligt. Kan man lika gärna göra det i en butik.
Fick ju en ram av Amos & Emmie när jag fyllde 30 där 4 10*15 bilder får plats så tänkte fylla den nu.
Har tyvärr minst 7 framkallade bilder från förra året som ligger utan ram... tänkte fixa ramar till de först innan jag framkallar nya. Får väl försöka ta oss till Fynda i Falkenberg där hade de bra billiga ramar sist vi köpte.

Annars idag hämtade jag barnen 14.30 cyklade vi till lekplatsen och åt mellanmål där. Sedan kunde leka av sig lite. Men solen gassade på rejält och de hade redan varit ute en bra stund på dagis så de orkade knappt 1 timme. Men var skönt komma hem till ett svalt hem.
Trots solskyddsfaktor var barnen småröda i ansiktet och på armarna. En annan som precis solat solarium så var väl 1 timme i solen för mycket. Men bara på axlar och bröstkorg jag är röd. Så jag tål solen ganska bra ändå. Imorgon blir det solskyddsfaktor på mig med (om det blir lika fint väder).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar