söndag 23 oktober 2011

Helgen som var

Hela helgen har bara sprungit sin väg tycker jag.

Fredag: Hade ju seminarie som vanligt och det gick bra, fick bra kritik på vårt ämne vi valt. Hämtade även ut salstentan där jag fick G (och var bara 4poäng från VG) och vår skriftliga gruppuppgift som vi även fick G på. Puh sån LÄTTNAD att inte ha något efter sig och sån tillfredsställelse att känna man klarar av allt.

På kvällen kom 3 tjejer över för Mary Kay visning som Lisa höll i! Jättetrevligt hade vi och det blev både fika, snacks och massor av vin ;)

Lördag: Lugn fm med lite lätt skallebank och sedan gav vi oss ut på promenad. Linus ringde och kollade om dom fick komma upp hälsa på, vilket dom självklart fick så vi gick till Citygross handlade ingredienser till tacos och sen hem. Barnen blev superglada över besöket och Lemmy och Balder blev nästan vänner. Dom hade behövt några dar till på sig. Tacos är alltid gott och man äter på tok för mycket...
Dom sov över och på nåt vis har vi varit 4 vuxna, 2 barn, 2 katter och 1 hund på 3 rum och kök utan att slå ihjäl varann ;)

Söndag: Lagom sega hela bunten, skulle tro vi var bakis men alla var nog bara trötta rent allmänt. Man sover sämre borta och jag har ju varit trött hela veckan typ. Blev promenad bort till Stenalyckan idag för Sara skulle kolla på träningskläder och skor men fann inget. Svea har haft trotsperiod hela dagen så började med sitt gnyende, låtsas gråt och från och till verkligen storböla/skrika redan på vägen dit och en bit på vägen hem sedan däckade hon i vagnen.
Lite trist när det blir så när man är ute, man kan inte ge efter för det hon vill så blev ingen lekplats idag. Väl hemma när gästerna åkt hem gjorde vi lite sen lunch och sen var hon sig själv. Antagligen behövde hon nog bara sova.

Nu ikväll har jag tagit itu med den individuella skriv uppgiften vi har som ska lämnas in den 28:e. För iveckan blir det jobba med sista grupp uppgiften som är i 2 delar (och jag hoppas min kamrat skärpt till sig) sedan ska jag hämta och va själv med barnen då Pontus jobbar 14-23.30. Så kvällstid får jag lägga på mitt egna projekt men känns bra fått gjort en del idag.
Vi har inga stora uppgifter men det är en KONST att skriva lite, man ska få med fakta, eget reflekterande och med röd tråd genom allt + rätt ref hantering. Hade hellre skrivit 3 sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar